25-10-22 Η Ζέττα Μακρή στο Olympia Forum III για τις δεξιότητες και την εξωστρέφεια

Η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μ. Μακρή συμμετείχε με τοποθέτησή της στο Olympia Forum III, το οποίο διοργανώθηκε από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ και διεξήχθη στις 20 Οκτωβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο, στις 21 και 22 Οκτωβρίου 2022 στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας στην Αρχαία Ολυμπία.

Την τρίτη ημέρα του Olympia Forum III, η υφυπουργός Παιδείας άνοιξε τις εργασίες της θεματικής «Δεξιότητες και Εξωστρέφεια» με την ομιλία της ενώ στο πάνελ, που συντόνισε ο δημοσιογράφος του Agrinio Media, Παναγιώτης Τσακανίκας, συμμετείχαν οι Olena Hovorova, Αντιδήμαρχος Κιέβου, Χρήστος Μπούρας, Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών, Στέλιος Κυμπουρόπουλος, Ευρωβουλευτής, Κώστας Δέρβος, Πρόεδρος Δ.Σ. Youth & Lifelong Learning Foundation και Ορφέας Γεωργίου, Πρόεδρος ΟΝΝΕΔ.

Η κα Μακρή ξεκίνησε από το εξαιρετικά σημαντικό ορόσημο ότι ο οργανισμός WorldSkills Europe ενέκρινε την αίτηση της Ελλάδας για να γίνει χώρα-μέλος της και η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίστηκε ως επίσημο μέλος του WorldSkills Greece.

Στη συνέχεια, η υφυπουργός Παιδείας παρουσίασε τις καινοτομίες και τις μεταρρυθμίσεις, που εφαρμόζονται για τέταρτο χρόνο από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υλοποιώντας τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας.

Ευχαρίστησε για την πρόσκληση σε μια συζήτηση που στρέφεται γύρω από τις δεξιότητες και την εκπαιδευτική εξωστρέφεια και, σύντομα αλλά περιεκτικά, η κα Μακρή αναφέρθηκε στους 25.000 μόνιμους διορισμούς στη γενική και ειδική αγωγή και εκπαίδευση, στις 1.100 οργανικές θέσεις ψυχολόγων & κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, στις 125.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, στη φοίτηση στα νηπιαγωγεία μας για κάθε τετράχρονο μαθητή, στα Αγγλικά σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία, στα καινοτόμα εργαστήρια δεξιοτήτων, στα 166 νέα Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης, στην ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων, στα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, στα 25 Πρότυπα ΕΠΑΛ, στο  παράλληλο μηχανογραφικό, στα 126 ΔΙΕΚ, από τα οποία 15 Πειραματικά και Θεματικά, με δυνατότητα φοίτησης 30.000 σπουδαστών καταρτιζόμενων σε 134 ειδικότητες μεγάλης ζήτησης, στα ψηφιακά  εργαλεία σε 506.132 παιδιά και νέους και, σχεδόν, στο σύνολο των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών, στα 90.000 laptop και tablet για σχολεία, στον εξοπλισμό ρομποτικής και διαδραστικούς πίνακες για την Ε’ και ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού και για όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, στον ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, στην  ίδρυση εργαστηρίων εικονικής πραγματικότητας σε 100 σχολεία της χώρας και Kέντρα Καινοτομίας, ένα σε κάθε περιφέρεια, για παροχή σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλα τα Εργαστηριακά Κέντρα των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, στη νέα φιλοσοφία γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, στις ίσες ευκαιρίες και στην ποιοτική συμπεριληπτική εκπαίδευση για την ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο, στην επέκταση και ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου από τις 4 στις 5:30 μμ με νέο περιεχόμενο, στη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων, στην ενίσχυση των σχολικών μονάδων με παιδαγωγικό σύμβουλο – μέντορα και ενδοσχολικούς συντονιστές για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου.

Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα καινοτόμα και βραβευμένα εργαστήρια δεξιοτήτων και στην προώθηση της εξωστρέφειας μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus.